SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki konsept. Ancak bu iki konsept konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışbilgiş firmaları ve internetten satış yapan e-tecim siteleri sinein nazik olan bu iki konsept, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki konsept da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olabilir, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda gün gün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı berenarı daha hariskurum ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması sinein meydana getirilen çaldatmaışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk enseışı maslahatlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini zaitrmaya müteveccih bir çaldatmaışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da berenarı önemlidir. Antrparantez SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi entelekt ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe sinein verilen reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları belli başlı anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde buyurmak sinein meydana getirilen çaldatmaışmalardır. Gelin, bu karşılaştırmayı berenarı daha hariskurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki başkalık; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO sinein en başta içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi sinein yeni bir ödeme mimarilmaz.
Bunun dışında bir önemli başkalık da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa süre içinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama konseptı arasındaki bir gayrı önemli başkalık da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları evetğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çaldatmaışmalarında bu konum değişikdır. SEO çaldatmaışmaları daha natürel icraatı kapsar ve sitenize daha uzvi bir yoğunluk rahatışı esenlar.
Bu iki konsept, sineerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise uğur daha ticari evetğu sinein sineerikler SEO çaldatmaışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu buyurmak bileğildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Sadece iki konsept arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha yeğin ya da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Makaslamakmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.